RECOVERY STRATEGIESΑναδιάρθρωση της επιχείρησης

Στρατηγικές αποκατάστασης

RECOVERY STRATEGIESΑναδιάρθρωση της επιχείρησης

Στρατηγικές αποκατάστασης

RECOVERY STRATEGIESΑναδιάρθρωση της επιχείρησης

Στρατηγικές αποκατάστασης

RECOVERY STRATEGIESΑναδιάρθρωση της επιχείρησης

Στρατηγικές αποκατάστασης

RECOVERY STRATEGIESΑναδιάρθρωση της επιχείρησης

Στρατηγικές αποκατάστασης

Τι είναι οι στρατηγικές αποκατάστασης

Οι στρατηγικές αποκατάστασης είναι οι στρατηγικές που εφαρμόζονται για τη διατήρηση μιας επιχείρησης και την αποτροπή του τερματισμού της λειτουργίας της.

Ο βασικός στόχος των στρατηγικών αποκατάστασης της επιχείρησης είναι να εντοπίζει γρήγορα και να αντιμετωπίζει τις πηγές των προβλημάτων της που μπορεί να την οδηγήσουν στην κατάρρευσή της.
Η διάγνωση των αιτίων των προβληματικών λειτουργιών καθορίζει εάν η επιχείρηση μπορεί να σωθεί ή εάν η κατάσταση δεν μπορεί να διορθωθεί.Η Διοίκηση της επιχείρησης πρέπει να αναρωτηθεί:

  • Μήπως η τρέχουσα κατάσταση είναι αποτέλεσμα της απροσδόκητης πτώσης των πωλήσεων, λόγω επιδείνωσης της οικονομικής κατάστασης;
  • Υπάρχει στην επιχείρηση μια κακώς επιλεγμένη ανταγωνιστική στρατηγική;
  • Μήπως η καλά σχεδιασμένη στρατηγική δεν εφαρμόστηκε σωστά;
  • Διατηρεί η επιχείρηση υπερβολικό χρέος;

Ποιες είναι οι πιο συχνές αιτίες καταστάσεων κρίσης

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν μια επιχείρηση σε κατάσταση κρίσης, όπως:
Υπερβολική μόχλευση (χρέος).
Υπερεκτίμηση των προοπτικών αύξησης των πωλήσεων.
Αγνόηση του αρνητικού αντίκτυπου στα κέρδη από επιθετικές προσπάθειες της επιχείρησης για κλιμάκωση του μεριδίου αγοράς μέσω σημαντικών μειώσεων τιμών.
Υψηλά επίπεδα σταθερού κόστους λόγω της αδυναμίας αποτελεσματικής χρήσης της παραγωγικής ικανότητας.
Απουσία χρήσης σύγχρονων τεχνολογικών εφαρμογών και συστημάτων.
Αποτυχία ανάπτυξης αποτελεσματικών νέων προϊόντων ή υπηρεσιών.
Υπερανάπτυξη προϊόντων, υπηρεσιών, εγκαταστάσεων κ.ά., χωρίς η επιχείρηση να έχει τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.

Κύριοι τύποι των στρατηγικών αποκατάστασης

Στρατηγικές απόσυρσης

Οι στρατηγικές απόσυρσης είναι γενικά βραχυπρόθεσμες για να διορθώσουν άμεσα μια κατάσταση κρίσης. Βασίζονται κυρίως στο κόστος. Μια στρατηγική είναι να μειωθούν τα περιουσιακά στοιχεία που απαιτούν χώρο αποθήκευσης, όπως το απόθεμα, προκειμένου να μετατραπούν σε μετρητά.

Στρατηγικές ανάκαμψης

Οι στρατηγικές ανάκαμψης εστιάζονται στη βελτίωση της μακροπρόθεσμης λειτουργίας της επιχείρησης. Προσανατολίζονται περισσότερο στα έσοδα. Μια στρατηγική περιλαμβάνει την εισαγωγή νέων μοντέλων τιμολόγησης, ή μία άλλη, την ανάπτυξη νέων προϊόντων.

Ποιες είναι οι πιθανές λύσεις και οι στρατηγικές αποκατάστασης

Τόσο οι στρατηγικές αποκατάστασης όσο και οι στρατηγικές ανάκαμψης στοχεύουν στην επίτευξη ενός από τους τέσσερις στόχους παρακάτω για την επίλυση των προβλημάτων που παρασύρουν μια επιχείρηση:
Στρατηγικές αποκατάστασης

Πώληση περιουσιακών στοιχείων
Έχοντας χρήματα σε διάθεση η επιχείρηση μπορεί βραχυπρόθεσμα να βελτιώσει σημαντικά τη θέση της, υπό την προϋπόθεση ότι κατανέμει τα κεφάλαια αυτά αποτελεσματικά. Για την εύρεση μετρητών, η επιχείρηση πρέπει να προχωρήσει σε:Εκποίηση περιουσιακών στοιχείων. Μείωση δραστηριοτήτων (παροπλισμός μέρους της παραγωγής, πώληση παλαιών επιχειρήσεων, μείωση του αριθμού των εργαζομένων, απόσυρση από απομακρυσμένες αγορές, μείωση των υπηρεσιών).Μερικές φορές κρίνεται αναγκαίο η επιχείρηση σε κατάσταση κρίσης, να πωλήσει τα περιουσιακά της στοιχεία που δεν σχετίζονται με τις βασικές δραστηριότητες της επιχείρησης, προκειμένου να συγκεντρώσει κεφάλαια για τη διατήρηση και την ενίσχυση των υπόλοιπων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της.

Μειώσεις κόστους
Οι στρατηγικές αποκατάστασης της επιχείρησης που στοχεύουν στη μείωση του κόστους είναι πιο αποτελεσματικές στις ακόλουθες περιπτώσεις:

  • Όταν η αλυσίδα αξίας της επιχείρησης είναι ατελής.
  • Όταν η αναποτελεσματικότητα των δράσεων μπορεί να εκτιμηθεί και να διορθωθεί.
  • Όταν το κόστος της επιχείρησης διογκώνεται και υπάρχουν πολλές πηγές εξοικονόμησης.
  • Όταν η επιχείρηση πλησιάζει στο νεκρό της σημείο.

Η μείωση του κόστους σχετίζεται επίσης με τη μείωση του διοικητικού κόστους, τον αποκλεισμό των προϊόντων ή υπηρεσιών που έχουν χαμηλό περιθώριο κέρδους, τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού για την αύξηση της παραγωγικότητας, την αναδιάρθρωση των χρεών για την βελτίωση των όρων αποπληρωμής τους και τη μείωση των εξόδων δανεισμού.

Αναθεώρηση επιχειρηματικής στρατηγικής
Η αναθεώρηση στρατηγικής μπορεί να πραγματοποιηθεί με:

  • Μια νέα ανταγωνιστική προσέγγιση για την αποκατάσταση της θέσης της επιχείρησης στην αγορά.
  • Επανεξέταση εσωτερικών λειτουργιών και λειτουργικών στρατηγικών για καλύτερη υποστήριξη της συνολικής επιχειρηματικής στρατηγικής.
  • Συγχώνευση με μια άλλη επιχείρηση στον κλάδο, ακολουθώντας μια αναθεωρημένη στρατηγική που βασίζεται στις δημιουργίες συνεργιών.
  • Μείωση του αριθμού των προϊόντων ή υπηρεσιών και των πελατών σύμφωνα για τις τρέχουσες δυνατότητες της επιχείρησης.

Η καταλληλότερη πορεία δράσης εξαρτάται από το πλαίσιο της αγοράς, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της επιχείρησης, τις δυνάμεις και τις αδυναμίες της επιχείρησης, τις ανταγωνιστικές της δυνατότητες όσον αφορά τους αντιπάλους της και τη σοβαρότητα της κρίσης. Κατά κανόνα, στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης της στην αγορά.

Αύξηση εσόδων
Οι στρατηγικές αποκατάστασης της επιχείρησης στοχεύουν και στην βελτίωση της αύξησης των εσόδων του όγκου των πωλήσεων. Υπάρχουν πολλές στρατηγικές για την αύξηση των εσόδων, όπως:

  • Μείωση τιμής
  • Διείσδυση αγοράς
  • Αυξημένες προσπάθειες πωλήσεων
  • Επέκταση βάσης καταναλωτών
  • Ταχεία βελτίωση προϊόντων

Η επιχείρηση πρέπει να αυξήσει τα έσοδα και τον όγκο των πωλήσεων της όταν δεν είναι δυνατή η μείωση του κόστους. Ο γρηγορότερος τρόπος αύξησης των βραχυπρόθεσμων εσόδων σε περίπτωση χαμηλής ζήτησης είναι η αύξηση των τιμών.

Πολλές επιχειρήσεις καθυστερούν να ξεκινήσουν την αποκατάσταση – αναδιάρθρωση. Άλλες δεν διαθέτουν τα κεφάλαια και το επιχειρηματικό ταλέντο που χρειάζονται ή δεν αναζητούν τον κατάλληλο επιχειρηματικό σύμβουλο.

Υπηρεσίες που ταιριάζουν στις δικές σας ανάγκες

Σε όποιο στάδιο και αν βρίσκεται η επιχείρησή σας, μπορούμε να βρούμε τις λύσεις για να καλύψουμε τις ανάγκες σας.
https://www.strategia.gr/media/2022/03/checkup-1280x960.jpg
Αξιολογήστε και εντοπίστε τα πραγματικά προβλήματα και εμπόδια της επιχείρησης
Επιχειρηματικό σχέδιο
Περιγράψτε τους στόχους της επιχείρησής σας και προβλέψτε την πορεία της σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
https://www.strategia.gr/media/2022/03/consultant-1280x960.jpg
Συμβουλευτείτε για το σύνολο θεμάτων - προβλημάτων που αντιμετωπίζει η επιχείρηση.
Marketing Plan
Δημιουργήστε εξαιρετικές δυνατότητες μάρκετινγκ και πωλήσεων που οδηγούν στην ανάπτυξη της επιχείρησης
Στρατηγική κατάργησης προϊόντων ή υπηρεσιών
Λάβετε τις κατάλληλες αποφάσεις σχετικά με την ανανέωση, επανατοποθέτηση ή κατάργηση προϊόντων - υπηρεσιών.
Στρατηγική τμηματοποίησης της αγοράς
Στοχεύσετε την κατηγορία των πελατών που θα σας αποφέρουν τις περισσότερες πωλήσεις.

Καθοδήγηση για Επιχειρηματίες

Είμαστε δίπλα σας για να σας καθοδηγήσουμε σε κάθε στάδιο ανάπτυξης ώστε να δημιουργήσετε την επιχείρηση που ονειρευτήκατε.
https://www.strategia.gr/media/2022/03/bus.coach_-1280x960.jpg
Βελτιώστε τη στρατηγική και την ανάπτυξη της εεπιχείρησης με υπηρεσίες επιχειρηματικής καθοδήγησης.
https://www.strategia.gr/media/2022/03/coach--1280x960.jpg
Αναπτύξτε τον ευατό σας για να οδηγήσετε την ομάδα σας και την επιχείρησή σας σε αυξημένες αποδόσεις και βέλτιστα αποτελέσματα.

Είστε έτοιμοι να μιλήσουμε;

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με πληροφορίες σχετικά με εσάς. Θα προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατόν!
Όλα τα πεδία απαιτούνται κατά τη συμπλήρωση αυτής της φόρμας.