MARKETING PLANΕπιχειρηματικό σχέδιο Μάρκετινγκ

MARKETING PLANΕπιχειρηματικό σχέδιο Μάρκετινγκ

MARKETING PLANΕπιχειρηματικό σχέδιο Μάρκετινγκ

MARKETING PLANΕπιχειρηματικό σχέδιο Μάρκετινγκ

MARKETING PLANΕπιχειρηματικό σχέδιο Μάρκετινγκ

Τι είναι το Επιχειρηματικό Σχέδιο Μάρκετινγκ

Ένα επιχειρηματικό σχέδιο μάρκετινγκ είναι ένα έγγραφο που εκθέτει τις προσπάθειες μάρκετινγκ μιας επιχείρησης σε μια προσεχή περίοδο, η οποία είναι συνήθως ένα έτος. Περιγράφει τη στρατηγική μάρκετινγκ, τις προωθητικές και διαφημιστικές δραστηριότητες που σχεδιάζονται για την περίοδο.

Στοιχεία ενός επιχειρηματικού σχεδίου μάρκετινγκ

Στόχοι μάρκετινγκ της επιχείρησης
Οι στόχοι πρέπει να είναι εφικτοί και μετρήσιμοι-δύο στόχοι που σχετίζονται με το SMART, το οποίο σημαίνει Ειδικός, Μετρήσιμος, Επιτεύξιμος, Σχετικός και Προθεσμιακός.

Τρέχουσα τοποθέτηση επιχειρησιακού μάρκετινγκ
Ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης της επιχείρησης σχετικά με τη θέση της στο μάρκετινγκ.

Έρευνα αγοράς
Λεπτομερής έρευνα σχετικά με τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς, τις ανάγκες των πελατών, τον όγκο πωλήσεων του κλάδου και την αναμενόμενη κατεύθυνση.

Περίγραμμα της αγοράς – στόχου των επιχειρήσεων
Δημογραφικά στοιχεία της αγοράς – στόχων των επιχειρήσεων.

Δραστηριότητες μάρκετινγκ
Λίστα οποιωνδήποτε ενεργειών που αφορούν στόχους μάρκετινγκ που έχουν προγραμματιστεί για την περίοδο και τα υποδεικνυόμενα χρονοδιαγράμματα.

Μείγμα μάρκετινγκ
Ένας συνδυασμός παραγόντων που μπορεί να επηρεάσουν τους πελάτες για την αγορά προϊόντων. Θα πρέπει να είναι κατάλληλο για την επιχείρηση και θα επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στα 4Π του μάρκετινγκ – δηλαδή, το προϊόν, την τιμή, την προώθηση και τον τόπο.

Ανταγωνισμός
Προσδιορίστε τους ανταγωνιστές του οργανισμού και τις στρατηγικές τους, μαζί με τρόπους αντιμετώπισης του ανταγωνισμού και απόκτησης μεριδίου αγοράς.

Στρατηγικές μάρκετινγκ
Η ανάπτυξη στρατηγικών μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιηθούν την επόμενη περίοδο. Αυτές οι στρατηγικές θα περιλαμβάνουν στρατηγικές προώθησης, διαφήμιση και άλλα εργαλεία μάρκετινγκ στη διάθεση της επιχείρησης.

Προϋπολογισμός μάρκετινγκ
Λεπτομερής περίληψη της κατανομής οικονομικών πόρων από την επιχείρηση σε δραστηριότητες μάρκετινγκ. Οι δραστηριότητες θα πρέπει να πραγματοποιηθούν εντός του προϋπολογισμού μάρκετινγκ.

Μηχανισμός παρακολούθησης και απόδοσης
Θα πρέπει να υπάρχει ένα σχέδιο για να προσδιοριστεί εάν τα εργαλεία μάρκετινγκ που έχουν καρποφορήσει ή πρέπει να αναθεωρηθούν με βάση την προηγούμενη, τρέχουσα και αναμενόμενη μελλοντική κατάσταση της επιχείρησης, του κλάδου της επιχείρησης και του συνολικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Ένα σχέδιο μάρκετινγκ πρέπει να τηρεί τον κανόνα 80:20 – δηλαδή, για μέγιστο αντίκτυπο, θα πρέπει να εστιάζει στο 20% των προϊόντων και των υπηρεσιών που αντιπροσωπεύουν το 80% του όγκου και στο 20% των πελατών που φέρνουν το 80% των εσόδων.

Σκοπός ενός επιχειρηματικού σχεδίου μάρκετινγκ

Να καθορίσει με σαφήνεια τους στόχους μάρκετινγκ της επιχείρησης που ευθυγραμμίζονται με την εταιρική αποστολή και το όραμα της. Οι στόχοι μάρκετινγκ υποδεικνύουν πού επιθυμεί η επιχείρηση να βρίσκεται σε οποιαδήποτε συγκεκριμένη περίοδο στο μέλλον.

Το επιχειρηματικό σχέδιο μάρκετινγκ συνήθως βοηθά στην ανάπτυξη της επιχείρησης δηλώνοντας κατάλληλες στρατηγικές μάρκετινγκ, όπως σχέδια για την αύξηση της πελατειακής βάσης.

Αναφορά και αναθεώρηση του μείγματος μάρκετινγκ όσον αφορά τα 8P του μάρκετινγκ – προϊόν, τιμή, τοποθέτηση, προώθηση, άτομα, διαδικασία, φυσικές αποδείξεις και απόδοση.

Στο πλαίσιο του επιχειρηματικού σχεδίου μάρκετινγκ περιλαμβάνονται επίσης στρατηγικές για την αύξηση του μεριδίου αγοράς, την είσοδο σε νέες εξειδικευμένες αγορές και την αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας.

Το επιχειρηματικό σχέδιο μάρκετινγκ θα περιέχει έναν λεπτομερή προϋπολογισμό για τα κεφάλαια και τους πόρους που απαιτούνται για την εκτέλεση δραστηριοτήτων που αναφέρονται στο σχέδιο μάρκετινγκ.

Η ανάθεση καθηκόντων και ευθυνών δραστηριοτήτων μάρκετινγκ αναφέρεται με σαφήνεια στο επιχειρηματικό σχέδιο μάρκετινγκ.

Ο προσδιορισμός των επιχειρηματικών ευκαιριών και τυχόν στρατηγικών που έχουν σχεδιαστεί για την αξιοποίησή τους είναι σημαντικός.

Ένα επιχειρηματικό σχέδιο μάρκετινγκ ενθαρρύνει την ανασκόπηση και ανάλυση του περιβάλλοντος μάρκετινγκ, η οποία συνεπάγεται έρευνα αγοράς, αξιολόγηση των αναγκών των πελατών, ανάλυση ανταγωνιστών, ανάλυση PEST, μελέτη νέων επιχειρηματικών τάσεων και συνεχή περιβαλλοντική σάρωση.

Ένα επιχειρηματικό σχέδιο μάρκετινγκ ενσωματώνει τις επιχειρηματικές λειτουργίες για να λειτουργεί με συνέπεια – κυρίως πωλήσεις, παραγωγή, χρηματοδότηση, ανθρώπινο δυναμικό και μάρκετινγκ.

MARKETING PLAN

Βασικά σημεία επιχειρηματικού σχεδίου μάρκετινγκ

Στόχοι

Έρευνα αγοράς - Ανάλυση αγοράς/Ανάλυση καταναλωτή

Αγορά - στόχος

Ανάλυση SWOT

Στρατηγική μάρκετινγκ

Προϋπολογισμός μάρκετινγκ

Δομή ενός επιχειρηματικού σχεδίου μάρκετινγκ

Στόχοι επιχειρηματικού σχεδίου μάρκετινγκ
Αυτό το τμήμα περιγράφει το αναμενόμενο αποτέλεσμα του σχεδίου μάρκετινγκ με σαφείς, συνοπτικούς, ρεαλιστικούς και εφικτούς στόχους. Περιέχει συγκεκριμένους στόχους και χρονικά πλαίσια.

Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μετρήσεις, όπως το μερίδιο αγοράς -στόχος, ο στόχος των πελατών που πρέπει να επιτευχθούν, το ποσοστό διείσδυσης, το ποσοστό χρήσης, ο στόχος πωλήσεων κ.λπ.

Έρευνα αγοράς – Ανάλυση αγοράς / Ανάλυση καταναλωτή
Η ανάλυση αγοράς περιλαμβάνει θέματα όπως ο ορισμός της αγοράς, το μέγεθος της αγοράς, η δομή του κλάδου της επιχείρησης, το μερίδιο και οι τάσεις της αγοράς και η ανάλυση ανταγωνιστών. Η ανάλυση των καταναλωτών περιλαμβάνει τα δημογραφικά στοιχεία της αγοράς – στόχου και τι επηρεάζει τις αγοραστικές τους αποφάσεις – π.χ. αφοσίωση, κίνητρα και προσδοκίες.

Αγορά – στόχος
Αυτό καθορίζει τους πελάτες – στόχους με βάση το δημογραφικό τους προφίλ, όπως το φύλο, τη φυλή, την ηλικία και το ψυχογραφικό προφίλ, όπως τα ενδιαφέροντά τους. Αυτό θα βοηθήσει στο σωστό μίγμα μάρκετινγκ για τα τμήματα της αγοράς στόχου.

Ανάλυση SWOT
Μια ανάλυση SWOT θα εξετάσει τις εσωτερικές δυνάμεις και αδυναμίες του οργανισμού και τις εξωτερικές ευκαιρίες και απειλές. Η ανάλυση SWOT περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

  • Τα πλεονεκτήματα είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της επιχείρησης που δεν αναπαράγονται εύκολα. Αντιπροσωπεύουν τις δεξιότητες, την τεχνογνωσία και την αποτελεσματικότητα που διαθέτει ένας οργανισμός έναντι των ανταγωνιστών της.
  • Οι αδυναμίες είναι εμπόδια που εντοπίζονται στις λειτουργίες μιας επιχείρησης και εμποδίζουν την ανάπτυξη. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν ξεπερασμένα μηχανήματα, ανεπαρκή κεφάλαια κίνησης και αναποτελεσματικές μεθόδους παραγωγής.
  • Οι ευκαιρίες είναι προοπτικές ανάπτυξης στην επιχείρηση μέσω της υιοθέτησης τρόπων εκμετάλλευσης των ευκαιριών. Θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την είσοδο σε νέες αγορές, την υιοθέτηση στρατηγικών ψηφιακού μάρκετινγκ ή την παρακολούθηση νέων τάσεων.
  • Οι απειλές είναι εξωτερικοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την επιχείρηση, όπως ένας νέος ισχυρός ανταγωνιστής, νομοθετικές αλλαγές, φυσικές καταστροφές ή πολιτικές καταστάσεις.

Στρατηγική μάρκετινγκ
Η ενότητα στρατηγικής μάρκετινγκ καλύπτει τις πραγματικές στρατηγικές που πρέπει να συμπεριληφθούν σύμφωνα με το μείγμα μάρκετινγκ. Η στρατηγική επικεντρώνεται στα 8P του μάρκετινγκ. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις είναι επίσης ελεύθερες να χρησιμοποιήσουν τα παραδοσιακά 4Ρ του μάρκετινγκ – προϊόν, τιμή, τόπο και προώθηση. Τα 8Ρ παρουσιάζονται παρακάτω.

Το σωστό μίγμα μάρκετινγκ καθορίζεται από την αγορά – στόχο. Οι πιο ακριβές επιλογές είναι η διαφήμιση, οι προωθήσεις πωλήσεων και οι καμπάνιες PR. Η δικτύωση και οι παραπομπές είναι λιγότερο δαπανηρές.

Οι συντάκτες πρέπει επίσης να δώσουν προσοχή στις στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ που κάνουν χρήση της τεχνολογίας για να φτάσουν σε μια ευρύτερη αγορά και έχουν επίσης αποδειχθεί οικονομικά αποδοτικές.

Τα κανάλια ψηφιακού μάρκετινγκ, τα οποία έγιναν δημοφιλή στις αρχές του 21ου αιώνα, μπορεί τελικά να ξεπεράσουν τις παραδοσιακές μεθόδους μάρκετινγκ. Το ψηφιακό μάρκετινγκ περιλαμβάνει μοντέρνες μεθόδους, όπως η χρήση των κοινωνικών μέσων για επιχειρήσεις.

Άλλες στρατηγικές στο πλαίσιο της στρατηγικής μάρκετινγκ περιλαμβάνουν στρατηγική τιμολόγησης και τοποθέτησης, στρατηγική διανομής, στρατηγική μετατροπής και στρατηγική διατήρησης.

Προϋπολογισμός μάρκετινγκ
Ο προϋπολογισμός ή η προβολή μάρκετινγκ σκιαγραφεί τις προϋπολογισμένες δαπάνες για τις δραστηριότητες μάρκετινγκ που τεκμηριώνονται στο σχέδιο μάρκετινγκ. Ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ αποτελείται από έσοδα και έξοδα που αναφέρονται στο επιχειρηματικό σχέδιο μάρκετινγκ σε ένα έγγραφο.

Εξισορροπεί τις δαπάνες για δραστηριότητες μάρκετινγκ και τι μπορεί να αντέξει ο οργανισμός. Είναι ένα οικονομικό σχέδιο δραστηριοτήτων μάρκετινγκ που πρέπει να πραγματοποιηθούν – π.χ. δραστηριότητες προώθησης, κόστος υλικού μάρκετινγκ και διαφήμισης κ.ο.κ. Άλλες εκτιμήσεις περιλαμβάνουν τον αναμενόμενο όγκο και τιμή προϊόντος, το κόστος παραγωγής και παράδοσης, καθώς και το κόστος λειτουργίας και χρηματοδότησης.

Η αποτελεσματικότητα του επιχειρηματικού σχεδίου μάρκετινγκ εξαρτάται από τον προϋπολογισμό που διατίθεται για δαπάνες μάρκετινγκ. Το κόστος μάρκετινγκ θα πρέπει να είναι σε θέση να κάνει την επιχείρηση κερδοφόρα.

Η ανάλυση απόδοσης στοχεύει να εξετάσει τις αποκλίσεις των μετρήσεων ή των στοιχείων που τεκμηριώνονται στο σχέδιο μάρκετινγκ. Αυτά περιλαμβάνουν:
Ανάλυση διακύμανσης εσόδων: Ανάλυση θετικής ή αρνητικής διακύμανσης εσόδων. Μια αρνητική διακύμανση είναι ανησυχητική και θα πρέπει να υπάρχουν λόγοι για να εξηγηθεί η αιτία των αποκλίσεων.

Ανάλυση μεριδίου αγοράς: Ανάλυση του κατά πόσον η επιχείρηση πέτυχε το μερίδιο αγοράς της. Οι πωλήσεις μπορεί να αυξάνονται ενώ το μερίδιο της αγοράς στην αγορά μειώνεται. Ως εκ τούτου, είναι υψίστης σημασίας η παρακολούθηση αυτής της μέτρησης.

Ανάλυση δαπανών: Ανάλυση της αναλογίας δαπανών μάρκετινγκ προς πωλήσεις. Αυτός ο λόγος πρέπει να συγκριθεί με τα πρότυπα του κλάδου για να γίνουν τεκμηριωμένες συγκρίσεις.

Ο λόγος επιτρέπει στον οργανισμό να παρακολουθεί τις πραγματικές δαπάνες έναντι του προϋπολογισμού. Συγκρίνεται επίσης με άλλες μετρήσεις, όπως ανάλυση εσόδων και ανάλυση μεριδίου αγοράς. Μπορεί να αναλυθεί σε μεμονωμένες δαπάνες για πωλήσεις για να έχετε μια σαφέστερη εικόνα.

Ανάλυση απόδοσης ενός επιχειρηματικού σχεδίου μάρκετινγκ

Η ανάλυση απόδοσης στοχεύει να εξετάσει τις αποκλίσεις των μετρήσεων ή των στοιχείων που τεκμηριώνονται στο σχέδιο μάρκετινγκ. Αυτά περιλαμβάνουν:

Ανάλυση διακύμανσης εσόδων: Ανάλυση θετικής ή αρνητικής διακύμανσης εσόδων. Μια αρνητική διακύμανση είναι ανησυχητική και θα πρέπει να υπάρχουν λόγοι για να εξηγηθεί η αιτία των αποκλίσεων.

Ανάλυση μεριδίου αγοράς: Ανάλυση του κατά πόσον η επιχείρηση πέτυχε το μερίδιο αγοράς της. Οι πωλήσεις μπορεί να αυξάνονται ενώ το μερίδιο της αγοράς στην αγορά μειώνεται. Ως εκ τούτου, είναι υψίστης σημασίας η παρακολούθηση αυτής της μέτρησης.

Ανάλυση δαπανών: Ανάλυση της αναλογίας δαπανών μάρκετινγκ προς πωλήσεις. Αυτός ο λόγος πρέπει να συγκριθεί με τα πρότυπα του κλάδου για να γίνουν τεκμηριωμένες συγκρίσεις.

Ο λόγος επιτρέπει στον οργανισμό να παρακολουθεί τις πραγματικές δαπάνες έναντι του προϋπολογισμού. Συγκρίνεται επίσης με άλλες μετρήσεις, όπως ανάλυση εσόδων και ανάλυση μεριδίου αγοράς. Μπορεί να αναλυθεί σε μεμονωμένες δαπάνες για πωλήσεις για να έχετε μια σαφέστερη εικόνα.

Διαχείριση ενός επιχειρηματικού σχεδίου μάρκετινγκ

Το επιχειρηματικό σχέδιο μάρκετινγκ πρέπει να αναθεωρείται και να προσαρμόζεται περιοδικά στις αλλαγές στο περιβάλλον. Η χρήση μετρήσεων, προϋπολογισμών και χρονοδιαγραμμάτων για τη μέτρηση της προόδου προς τους στόχους που τίθενται στο επιχειρηματικό σχέδιο μάρκετινγκ είναι μια συνεχής διαδικασία από το προσωπικό μάρκετινγκ.

Θα πρέπει να υπάρχει συνεχής αξιολόγηση για να επαληθεύεται ότι οι στόχοι του επιχειρηματικού σχεδίου μάρκετινγκ επιτυγχάνονται. Ο διευθυντής μάρκετινγκ θα πρέπει να είναι σε θέση να επανεξετάσει εάν οι τεκμηριωμένες στρατηγικές είναι αποτελεσματικές, δεδομένου του λειτουργικού περιβάλλοντος.

Είναι παράλογο για τον διευθυντή μάρκετινγκ να παρατηρήσει ανωμαλίες και να περιμένει να επανεξετάσει στο τέλος του έτους, όταν η κατάσταση μπορεί να έχει ήδη επιδεινωθεί.

Οι αλλαγές στο περιβάλλον ενδέχεται να απαιτούν αναθεώρηση σχεδίων, προβολών, στρατηγικών και στόχων. Ως εκ τούτου, μια τυπική περιοδική αναθεώρηση – όπως μηνιαία ή τριμηνιαία – μπορεί να χρειαστεί να υπάρχει. Αυτό μπορεί να σημαίνει την προετοιμασία ενός ετήσιου σχεδίου μάρκετινγκ, αλλά την επανεξέταση του σχεδίου ανά τρίμηνο, ώστε οι στόχοι και τα σχέδια να ευθυγραμμίζονται στενά με τις περιβαλλοντικές αλλαγές. Είναι αυτονόητο ότι τα σχέδια είναι τόσο καλά όσο και εφικτό να πετύχουν στο δεδομένο περιβάλλον.

Είστε έτοιμοι να μιλήσουμε;

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με πληροφορίες σχετικά με εσάς. Θα προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατόν!
Όλα τα πεδία απαιτούνται κατά τη συμπλήρωση αυτής της φόρμας.